Systém

 

Na začátek je třeba říci, že celotáborová hra funguje tak, že si každý hráč vytvoří svoji postavu v našem fantasy světě a po zbytek tábora (pouze v době hry) za ni hraje.

Zde jsou popsaná pravidla pro boj, ale důležité je, že boj je jen součást celého tábora. Na své si samozřejmě přijdou i ti mírumilovní.

Pravidla jsou určená pro boj s dřevěnými zbraněmi, proto jsme se snažili udělat je co nejjednodušší, aby nebylo nutné hru zbytečně zastavovat kvůli nedorozuměním či špatnému chápaní složitějších věcí. Jsou určená pro dynamický boj, takže kdo si chce užít akce, určitě si najde své. Stejně tak se na bitevním poli neztratí  ani ten, kdo má radši zdrženlivější způsob boje.

Jedná se o systém, který je založený na schopnostech. Schopnosti  bude možné získávat během celého tábora. Je jich široká škála a každý si z nich bude moct vybrat takovou kombinaci, která mu padne na míru. Samozřejmě je možné během tábora tyto kombinace měnit (když jsem třeba včera v bojích fungoval jako surový bijec a mám chuť si zahrát něco opatrnějšího (a splňuju podmínky) není problém předělat si kombinaci schopností). Z toho vyplývá, že kdo se těší na taktizování, najde si zde své.

Na letošním táboře může vaše postava od začátku vládnout takovou zbraní, jakou si vyberete. To znamená, že kdo chce, může se už první den ohánět obouručním kladivem. Ne vždy je ale nejdelší zbraň nejlepší, na obouruční zbraně to chce už trošku něco umět, na druhou stranu s dýkou nebo tesákem toho asi moc nepořídíte.:) Ať každý posoudí, co je pro něj to pravé.

Vzhůru ke schopnostem. Schopnosti se dělí do tří kategorií. Jak bylo řečeno, hráči můžou získávat schopnosti ze všech kategorií, pokud splňují podmínky. V každé kategorii se nacházejí schopnosti s jiným účelem.

 

Bojovnické schopnosti jsou záležitostí pro tvrdý chlapy (a samozřejmě i tvrdý ženský). Jedná se o schopnosti, které z vás udělají výborného šermíře, a to jak zuřivého útočného barserkera, tak i rozvážného-jako skála-pevného svalovce. Všechno jsou to schopnosti na kontaktní boj v prvních liniích, takže padavky, třeste se.

 

Kněžské schopnosti jsou pro ty, kteří vědí, že základ úspěchu je týmová práce. Jsou určené pro podporu spolubojovníků jak přímou (pracuje se přímo se spojenci), tak i nepřímou (pracuje se s nepřítelem, různé zastrašení nebo odražení atd.). Ačkoliv jsou to schopnosti neútočné, akce a dynamiky se u nich užije až až, neboť jsou to schopnosti na dotek, a tak se musí sesílatel neustále otáčet, aby byl co platný. Ale dají se tu najít i taktiky pro zdrženlivější hráče.

Lovecké schopnosti jsou také zaměřené na spolupráci, ale trochu jiným způsobem. Lovec, ačkoliv zapojen do bitevní vřavy, hledá vhodnou chvíli, číhá na chybu nepřítele a ve vhodnou chvíli udeří. Lovecké schopnosti jsou určené k tomu, aby omezovaly nepřítele v pohybu a v manévrování. Čili dobrý lovec si počíhá, dá znamení spojencům a pak sváže nepřítele a společně se na něj vrhnou. Ke svému boji využívá jak svých důmyslných nástrojů, tak i paranormálních schopností.